Het vriest

30 oktober 2018 - Braunlage, Duitsland

Vandaag gaat de bouw echt beginnen, dan komt de bodemplaat. Vrijdag is een gedeelte van de de isolatie platen en de vloerverwarmingslangen  geleverd. Frans heeft afgelopen week alles nogmaals met een trilplaat bewerkt en er split over verdeeld.

Orry heeft herfstvakantie, 2 weken. Afgelopen week wezen shoppen in Werningerode. Gisteren zou hij gaan zwemmen met Kirsten en haar broer Stefan. Helaas was het zwembad dicht, toen zijn ze naar de Advencer Mini Golf gegaan. Ook leuk. Het weer is hier heerlijk op dit moment. De rest van de week als een echte puber in bed gelegen, achter de tablet en af en toe een wandeling met Pia.

Zelf had ik ook vrij deze week, alleen vrijdagavond even gewerkt voor een collega. Ik vraag me nu af wat ik eigenlijk gedaan heb,  spullen gehaald voor Frans. Voor bouwwater moesten we een kraan hebben die je kunt aansluiten op de aansluiting van de brandpaal. Die konden we in Osterode ophalen. Terwijl we daar naar toereden belde iemand dat hij over een uur op de bouwplaats zou zijn voor een Terra test. Dus moesten we de kraan ophalen en meteen terug. Er moest nog een verloop stuk van de kraan naar de tuinslang en nog wat van dit soort zaken  en 100!!! meter tuinslang komen. Hier de volgende dag samen met Orry achteraan gegaan. Dan is er de catering richting bouwplaats. Niet veel werk maar kost wel veel tijd. Mijn diploma wordt erkent in Duitsland, nu moet ik me nog  door een arts laten  keuring, een bewijs van goed gedrag en een officieel diploma Duits B2 (ik heb wie den B2 Diplom Maar dat is van de volksuniversiteit).

Zaterdag avond hadden we Richtfest bij onze buren. Richtfest is als je dak op het huis zit, dan mogen alle buren langs komen. Er zitten nog geen ramen en deuren in je huis dus iedereen kan binnen lopen is het idee. Was erg gezellig.

Allemaal de groetjes uit een nu nog bevroren (net autoruiten gekrabd ) maar straks zonnig Braunlage.