Het onderste deel van het huis staat.

30 oktober 2018 - Braunlage, Duitsland

We hebben er tijdelijk een kat bij. Een buurvrouw is 3 weken weg voor revalidatie en zat met haat kat omhoog. En omdat wij toch al "zo ruim" wonen hebben we maar aangeboden dat Katinka wel bij ons erbij kan.Ze is erg schuw en zit de hele dag in haar hokje. We hebben haar nu bijna een week en ze komt nu heel af en toe even uit haar hokje. We hebben nu een witte en een zwarte kat.

Morgen (woensdag 31 okt) is hier een feestdag (reformation dag). Dan mag je geen werk doen wat herrie maakt en dat terwijl het morgen wel mooi weer is!                                         Frans zou graag de balken voor de bovenverdieping erin slaan. We zijn op dit moment erg afhankelijk van het weer, het kan hier zo omslaan en gaan sneeuwen. Afgelopen periode veel miezer regen gehad en soms wat natte sneeuw.                                                                                   Vandaag heeft Frans ook een gedeelte van een steiger opgebouwd. Donderdag of vrijdag komt er nog meer steiger materiaal. Boven de 3 meter mag je niet bouwen zonder steiger. We hadden veel geluk dat we nog een steigerbouwer vonden die tijd en materiaal voor ons had. Een kraan voor het op heisen van de dak spanten hebben we maar alvast gereserveerd. En zo zijn we nog steeds druk met van alles in de weer. Zelf help ik ook elke dag wel een paar uur mee op de bouw met allerlei klusjes die niemand ziet maar die wel gebeuren moeten.   Het bevalt nog steeds prima, nog geen spijt van ons besluit gehad. Het leven is toch lekker relax hier.

Groetjes allemaal

ps ik kwam nog een stukje tegen watikniet gepubliceerd had. Ikheb het er tochnogmaar even bij gezet. Ook al is het wat oud nieuws.

1. Margriet:
    30 oktober 2018
    Heel veel groetjes vanuit de Hollandse noordkop. Liefs allemaal Margriet
  2. Martin:
    31 oktober 2018
    Succes met alles! En heel veel groeten van Liang aan Orry. Gaat Orry nog steeds naar "Cut 4 you"?😂
  3. Viola:
    1 november 2018
    Ja, hij moet binnenkort weer heen, Cut for him.
    (er is hier een kapperszaak die heet CUT FOR YOU)
  4. Sara:
    1 november 2018
    Hoi alledrie,
    Wat fijn dat de bouw goed gaat. Hopen dat t weer nog even wacht met sneeuwen. Wie weet kunnen jullie dan binnenkort jullie eigen Richtfest houden!
    Groetjes Sara en Zoë.
  5. Roos:
    9 november 2018
    we duimen verder voor redelijk weer.
    Om gek van te worden zo n vrjje dag waarop je niks mag.

groetjes voor het hele huishouden en ook voor Gisa.
    liefs Roos.