Dit wordt het laatste "verhaal" van deze blog

27 augustus 2019 - Sorge, Duitsland

Deze blog verloopt bijna en gezien mijn schrijf frequentie verleng ik hem niet.

Wil je ons verder blijven volgen kan dat via Whats App, stuur een berichtje naar mijn mobiel als ik je nummer nog niet heb 01515 6195756.

Hoe gaat het nu met ons.

Orry is tijdens de vakantie alleen met de trein een paar dagen naar Nederland geweest.      Daar heeft hij erg van genoten en eigenlijk was het tekort want hij heeft niet iedereen kunnen bezoeken. Maar hij had ook vakantie werk geregeld bij een steiger bouwer en dat was ook leuk, en nu staan er weer een paar nieuwe Adidas schoenen!!!!                                         De laatste week van zijn  vakantie was zijn vriend uit Nederland hier in de buurt op vakantie.   Orry heeft een week met hem en zijn hier vakantie gevierd, dat was ook erg leuk.     Orry is over naar de 9de klas en heeft er alweer anderhalve week school opzitten en is nu een week met school op kamp .

Zelf heb ik ruim 2 weken vakantie gehad en ben in die tijd met de trein een weekend naar mij  zus en zwager in Limburg geweest. Dat was ook heerlijk.                                                       De overige dagen met Frans samen dingen in huis gedaan en spullen uitgezocht.

We hebben de afgelopen 2 maanden veel bezoek uit Nederland gehad. Dat was erg gezellig en zo hadden we toch ook een beetje het vakantie gevoel.

Het wonen in Sorge bevalt goed, gezellig en ontspannen. Maar het is natuurlijk heerlijk als we in onze eigen woning kunnen.  Dat zal eind september begin oktober worden denk ik. Op dit moment zijn we met de keuken bezig. Boven moet er nog een glazen douchewand komen, die is besteld en woensdag komt het laminaat. Dan kunnen we dat gaan leggen. Boven is alles dan zover klaar.                                                                                                                            Beneden  wachten we ook nog een glazen douchehoek, en de elektricien moet de meterkast komen aansluiten. Dan zijn er  nog allerlei klussen zoals afwerk latjes en plinten etc. en nog één groot ding, de gehele benedenvloer moet nog betegeld worden. Maar er is geen tegelzetter te krijgen, dus waarschijnlijk gaan we er zo in en komt de tegelvloer later.

We zijn erg tevreden over alles en verheugen ons erg om daar te gaan wonen.

Het was leuk om reacties van jullie te krijgen en te horen hoe het met jullie gaat. Ik hoop ook verder contact te houden maar dan via Whatsapp.

Groetjes allemaal

Frans, Viola en Orry

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roos:
    29 augustus 2019
    Beste Viola,
    Eindelijk weer een bericht. Ik ben blij dat het goed gaat met jullie en Orry heb ik alle bewondering, blijkbaar gaat het goed op school toch zal hij ook NL missen, tof hoe hij zijn handen uit de mouw haalt en met bij baantjes geld gaat verdienen, zo gaat hij veel leren, contacten, taal en vriende maken. Vraag mij af hoe het je gaat met sociale contacten, ben je al helemaal integreert of stoot je je soms aan onbegrijpelijke gewoontes van Duitsland? Jammer dat we nu geen contact meer hebben, want ik heb geen what s up en wil het ook niet, ik zit al op messenger via Facebook.
    Misschien kunnen we nog af een toe via de gewone mail communiceren, maar weet niet of je laatste mailadres nog geldig is. Verder gaat het goed met mij, fantastische reis naar Australie gehad en mijn dochter opgezocht, en net nog een week heerlijk met fiets en tent in Friesland.
    Groetjes aan Franz en Orry
  2. Bea Bakker:
    24 september 2019
    Hallo Frans, Viola en Orry
    Wat fijn dat het huis nu aardig opschiet. Het is toch wel een hele klus geweest.
    Hier zijn ook veranderingen op komst.Ik heb een appartement aan het Tjaalingermeer gekocht.
    23 december krijg ik de sleutel. Ben nu druk bezig mijn huis klaar te maken voor de verkoop. Dat gaat volgende week gebeuren en dan is het afwachten. We zullen zien. Best wel spannend. Veel succes verder met het huis en jullie toekomst daar. Groeten Bea